El CAP de Cardona redueix el nombre de visites per tramitar informes de salut gràcies a un pla de col·laboració amb els serveis socials municipals

Les persones ateses als Serveis Socials de l’Ajuntament de Cardona que necessiten un informe entren en un circuit de gestió d’informes de salut. Se’ls revisa la història clínica i se’ls programa una visita virtual amb el professional de medicina.

En nou mesos, s’han estalviat 316 desplaçaments de pacients al CAP o als Serveis Socials.

L’Equip d’Atenció Primària Cardona de la Gerència Territorial Catalunya Central de l’ICS ha presentat els resultats que avalen una reducció del nombre de visites al CAP per demanar informes de salut necessaris per tramitar prestacions, gràcies a un programa de col·laboració amb els serveis socials municipals. Les visites mèdiques per realitzar informes de salut per a aquelles demandes de prestacions i recursos en què es necessiten aquests documents actualitzats ocupaven un temps a les consultes que podia restar-ne a l’atenció directa als pacients. Per això, el CAP Cardona i els Serveis Socials de l’Ajuntament de Cardona van iniciar una línia de col·laboració que permet simplificar aquest procediment administratiu, cosa que aconsegueix agilitar més els tràmits. Els objectius eren reduir les visites mèdiques presencials de tipus administratiu i estalviar desplaçaments als pacients. Uns objectius que s’han aconseguit, segons reflecteixen les dades de gener a setembre de 2014: s’han gestionat un total de 82 informes (19 de teleassistència, 23 de grau de discapacitat, 30 de dependència i 10 de sociosanitaris) i s’han estalviat 82 visites mèdiques
presencials i 162 visites administratives al CAP, i 72 visites a Serveis Socials.

Com funciona aquest sistema de col·laboració?

La treballadora social del CAP rep la demanda de l’informe de salut des dels serveis socials del municipi, previ consentiment del pacient i/o familiar, i procedeix a la revisió de la història del pacient. Si es disposa d’informes mèdics actualitzats (de menys de 6 mesos) s’utilitzen, si no, es programa una visita virtual a l’agenda del metge o la metgessa de capçalera. En aquells casos en què és necessària una visita presencial, es programa la visita al CAP o al domicili del pacient. Un cop actualitzat l’informe, Serveis Socials el recull al CAP i el lliura a la persona interessada.

Tots els informes van acompanyats d’una justificació on es detalla per a quina prestació s’utilitzaran i queden registrats a l’Estació clínica d’atenció primària (ECAP), un programa que emmagatzema informàticament les històries clíniques.

Amb aquest sistema s’aconsegueix simplificar el tràmit de prestacions i recursos, reduir el nombre de visites mèdiques presencials i disminuir el d’anades i vingudes dels pacients al CAP. A més, permet tenir les dades actualitzades a la història dels pacients en relació amb les prestacions i recursos de salut que han tramitat.

ICS Catalunya Central

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Notícies i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.