Què podem demanar per a l’any 2016?

No hi ha res millor que començar l’any amb un seguit de bons propòsits que ens ajudin a viure la vida d’una manera més saludable. Aquí teniu el primer:

Actitud positivaPrimer propòsit: benestar emocional i actitud positiva

Segons l’Organització Mundial de la Salut, la salut emocional es defineix com un estat de benestar en el qual l’individu és conscient de les seves capacitats, pot afrontar les tensions normals de la vida, pot treballar de forma productiva i fructífera, i és capaç de fer una contribució a la seva comunitat. Així, el fet de sentir, pensar o actuar en la nostra vida quotidiana de manera positiva ens ajuda a fer front de forma satisfactòria als reptes i als problemes diaris.

Són molts els factors que afecten la nostra salut emocional. Aquests factors es poden agrupar en protectors, com ara el suport de les relacions socials de l’entorn o el manteniment d’uns hàbits de vida saludables, i en factors de risc, com poden ser el consum de drogues o les cultures que estigmatitzen les persones amb problemes de salut mental.

Afortunadament, avui sabem que molts d’aquests factors es poden modificar i que fer-ho aconsegueix canvis positius i estables en el benestar psicològic de les persones, incrementa el contacte amb els factors protectors i redueix l’exposició a alguns factors de risc.

Tal com succeeix amb altres aspectes de la salut, la persona pot influir de forma positiva en la seva salut emocional i actuar per millorar-la tant com sigui possible. L’estil de vida, les relacions personals i les activitats que fem formen part del que anomenem hàbits saludables per al benestar emocional.

Per tant, us recomanem que:

  • augmenteu el temps que dediqueu a accions que ja feu i que sabeu que milloren el vostre benestar,
  • inicieu alguna activitat motivadora,
  • us mantingueu físicament actius,
  • aprengueu coses noves,
  • tingueu cura de les relacions personals,
  • procureu gaudir d’un descans suficient,
  • eviteu el consum d’alcohol i drogues,
  • i seguiu una dieta saludable.

Totes les persones poden sentir-se angoixades per algun problema o incapaces de continuar amb les rutines i obligacions diàries. Recordeu

que demanar ajuda quan la necessiteu és una de les formes més importants de tenir cura de la vostra salut emocional. Consulteu el vostre metge o metgessa de capçalera o un servei mèdic especialitzat si el nivell d’ansietat us dificulta continuar amb el vostre “dia a dia”.

Us desitgem, per a aquesta entrada d’any, que gaudiu d’una salut emocional positiva per obtenir tot allò que us proposeu.

Font: Canal Salut

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Salut mental i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.