Recordeu què ens aconsella la piràmide de l’alimentació saludable?

El segon bon propòsit per a aquest any 2016 és menjar bé, menjar sa

Piràmide alimentàriaNo tots els aliments han de tenir el mateix pes en la nostra dieta: cap aliment conté tots els nutrients que necessitem; per això, cal procurar menjar variat. La combinació adequada d’aliments es representa en la piràmide de l’alimentació saludable, que ens indica les racions recomanades dels diferents grups d’aliments:

Com heu d’interpretar la piràmide?

La forma triangular de la piràmide ens indica la freqüència adequada del consum d’aliments: a la base podeu trobar els aliments més importants en la dieta habitual. A mesura que us apropeu al vèrtex, cal que aneu reduint-ne el consum.

Com podeu gaudir d’una alimentació sana per a la prevenció de malalties i augmentar, així, el vostre benestar?

  • Alimenteu-vos de forma variada i estructurada.
  • Feu cinc àpats al dia: tres de principals i dos de complementaris.
  • Mengeu fruites, verdures i hortalisses i consumiu aliments rics en hidrats de carboni.
  • Beveu molta aigua.
  • Mantingueu un pes adequat per a la vostra edat i alçada.
  • Feu exercici.
  • No canvieu els hàbits d’alimentació sobtadament.
  • Eviteu els excessos.
  • Tingueu cura de la higiene en la preparació del menjar.
  • Manteniu una bona higiene personal: renteu-vos les mans abans de menjar i les dents després.

Fonts: Canal Salut i Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Alimentació i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.