L’aigua

L'aiguaEls nostres companys de l’EAP St.Quirze de Besora, ens parlen de la importància de l’aigua per a la salut de les persones i què podem fer per mantenir-nos ben hidratats a través de l’escrit de la  Meritxell Casassas, infermera de l’EAP.

 L’aigua és l’element bàsic sobre el que es fonamenta la vida al nostre planeta. En tots els processos metabòlics l’aigua hi és imprescindible. És tan important per als éssers vius, que la pèrdua d’una quantitat important d’aigua -el que es coneix com a deshidratació- és causa de múltiples símptomes i pot arribar a provocar la mort.

La infermera del nostre EAP, Meritxell Casassas, ens mostra la importància de l’aigua per a la nostra salut i explica què podem fer per mantenir-nos ben hidratats.

Sabíeu que més d’un 70% del cos humà està constituït per aigua? Per tant, per mantenir la salut és molt important mantenir uns nivells correctes d’hidratació. Els beneficis que aporta a l’organisme són molts: ajuda a dissoldre els productes d’excreció i evita que es produeixi una deshidratació dels teixits i que, per tant, aquests es deteriorin i perdin la seva funcionalitat.

Quanta aigua cal beure? La quantitat aconsellable variarà segons el tipus d’alimentació que es faci. Segons el que es mengi s’ha de beure més o menys aigua per mantenir la dosi diària adequada per l’organisme.

Alguns aliments contenen més aigua que d’altres, com la fruita i la verdura. Una dieta rica en fruita i verdura pot arribar a aportar fins a 3 litres d’aigua diaris, que poden quedar reduïts a 0,5 litres si no se’n consumeix.

La ingesta correcta d’aigua total, entre els aliments i les begudes, ha d’estar entre els 2 i els 3 litres diaris. Així, si l’alimentació està constituïda per aliments pobres en aigua, serà necessari beure’n uns 2 litres diaris, i al contrari, si és rica en productes vegetals, no caldrà superar el litre.

També ajuden a mantenir la hidratació corporal les infusions, però cal conèixer els seus principals efectes com a productes medicinals que són:

Digestives i carminatives: camamilla, anís verd, menta, fonoll, poliol-menta, comí, farigola, eucaliptus, marialluïsa, etc.

Relaxants: til·la, valeriana, verbena, passiflora, llúpol, espígol, hipèric, etc.

Antisèptiques: saüc, malví, romaní, plantatge major, sàlvia, espígol, eucaliptus, farigola, etc.

Font: EAP St.Quirze de Besora

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Alimentació i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.