Tornada a l’escola i recomanació de vida activa per prevenir malalties

school-1634755_960_720Aquest dilluns comença el curs escolar. Això significa per als nens i nenes i també per a les famílies canviar els hàbits que han portat en el decurs dels últims mesos. Arriben els desplaçaments a les escoles i cal anar amb compte amb la càrrega de pesos a les motxilles per evitar lesions a l’esquena.

La rutina del dia a dia obligarà a pares i fills a seguir uns horaris i assegurar les hores adequades de son per aconseguir que el descans sigui reparador. L’alimentació, tan si és a l’escola com a casa, ha de ser equilibrada.

El Departament de Salut per prevenir malalties dels infants recomana, entre d’altres coses, portar una vida activa. Per això ens recorda que l’inici del curs escolar és un bon moment per incorporar petits canvis saludables en la vida quotidiana. Es recomana que els infants i adolescents facin seixanta minuts (una hora) o més d’activitat física diària.

És fàcil aconseguir-ho perquè aquests seixanta minuts es poden fer acumulant períodes curts d’activitat física al llarg del dia.

Una vida activa té molts beneficis!

  • Prevé l’obesitat i el sobrepès.
    • Millora l’estat d’ànim, la concentració i el rendiment escolar (en assignatures com matemàtiques, llengua…).
    • Ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i sans.

 
Algunes idees

  • Feu el camí a l’escola a peu (o en patins o en bicicleta) pot ser una oportunitat d’or per introduir l’activitat física en la rutina diària del vostre fill o filla. Si la distància ho permet, podeu portar-los a l’escola caminant. Ho podeu fer diàriament, a dies alterns o un dia a la setmana… És una bona manera d’acumular minuts d’activitat física!
  • Pugeu escales.
  • Realitzeu  jocs actius: fet i amagar, ballar, jugar als parcs o al pati de l’escola…
  • Participeu en activitats esportives: interesseu-vos pels esports o per les activitats en què els vostres fills i filles ja participen.
  • Prioritzeu alguna activitat esportiva si els apunteu a activitats extraescolars.
  • Es pot utilitzar el pati de l’escola per ser actius. Informeu-vos al vostre barri o ajuntament sobre la modalitat depatis escolars oberts, que són aquells que s’obren com un espai d’ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d’horari escolar, cap de setmana i durant el període de vacances escolars.
  • Limiteu l’estona d’estar asseguts davant la televisió o d’altres pantalles (ordinador, jocs…).
  • Aprofiteu els dies festius per ser actius en família.
  • Els adults podeu influir en joves i adolescents a l’hora d’afavorir la pràctica d’activitat física. Doneu exemple: sigueu actius!

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Activitat física, Salut comunitària i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.