Arxiu d'etiquetes: Farmacologia

equip_professionals
banner_home_ICS
banners05-e1447349091456
 

Els efectes adversos dels medicaments

Un efecte advers o reacció adversa a un medicament es tracta de qualsevol resposta no desitjada a un fàrmac que és nociva, no intencionada i que es produeix a les dosis habituals. Algun exemple podria ser una baixada de sucre … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Els efectes adversos dels medicaments

Medicaments i lactància

Aquesta setmana és la Setmana mundial de la lactància i des del nostre blog de farmàcia hem volgut fer un apunt sobre la presa de medicaments en aquesta etapa. El més important és saber que la presa d’un medicament durant … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , | Comentaris tancats a Medicaments i lactància

Què en saps dels medicaments genèrics?

Els medicaments genèrics són aquells fàrmacs que tenen el mateix component actiu i produeixen el mateix efecte en el nostre organisme que un altre medicament que ja estava comercialitzat. Això vol dir que aquests medicaments són equivalents i es poden … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Què en saps dels medicaments genèrics?

Plantes medicinals i productes d’herboristeria

Alguna vegada o de forma habitual prens infusions o preparats a base de plantes medicinals? Tant si és així com si no, has de saber algunes coses importants a tenir en compte.   En moltes ocasions les plantes medicinals que … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , , , | Comentaris tancats a Plantes medicinals i productes d’herboristeria

Amb què haig de sortir de la consulta mèdica?

És habitual que quan anem al metge, un cop a casa o a la farmàcia ens adonem que ens falta algun paper, informe, recepta… per això avui farem un repàs de tot el que hem de tenir en sortir de … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Amb què haig de sortir de la consulta mèdica?

Efectes del sol en l’ús dels medicaments

Hi ha reaccions anomenades fotoal·lèrgiques, causades per l’exposició a la llum del sol quan s’està prenent el medicament. Normalment provoquen l’aparició de taques vermelles a la pell exposada (fins i tot de poca durada). Aquest és el cas d’alguns medicaments … Continua llegint

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Efectes del sol en l’ús dels medicaments