La intel·ligència artificial podria ajudar a fer seguiment als pacients amb COVID-19 persistent

L’ICS a la Catalunya Central col·labora en un projecte per permetre l’ús de la intel·ligència artificial per donar suport personalitzat a persones afectades amb la simptomatologia de la COVID-19 persistent.

La tecnologia digital podria ajudar els professionals d’atenció primària a seguir l’evolució de les persones afectades de COVID-19 persistent. Entre aquestes eines digitals, n’hi ha tres en concret que podrien ajudar-los a comprendre millor les necessitats dels pacients i a oferir-los una atenció més personalitzada: la intel·ligència artificial i l’ús de la psicometria avançada i de dispositius tecnològics (wearables).

El projecte, impulsat per l’empresa americana Adhera Health amb la col·laboració de l’ICS Catalunya Central, l’Hospital Universitari Virgen de Macarena de Sevilla i la Universitat de Sevilla, entre d’altres, permet monitorar pacients amb COVID-19 persistent a través de la informació subministrada per braçalets intel·ligents (wearables) i qüestionaris que els pacients proporcionen telemàticament sobre el seu estat de salut. El giny també dona suport emocional i conductual als pacients, per tal que puguin adquirir pràctiques que els portin a tenir un estil de vida més saludable.

D’aquesta manera, les eines tecnològiques permetran que els professionals sanitaris facin un seguiment dels pacients de forma completa i obtinguin alertes si la situació d’aquests pacients amb COVID-19 persistent empitjora.

El cap de la Unitat de Recerca i Innovació de l’ICS a la Catalunya Central, Josep Vidal, adverteix: “Gran part del diagnòstic i el tractament dels símptomes de pacients amb COVID de llarga durada recaurà en l’atenció primària, que és on es té una visió més integral i holística del pacient. Per a poder donar una atenció adequada, és necessari que l’atenció primària compti amb uns sistemes bons per seguir els pacients i els seus  símptomes al llarg del temps”.

Està previst que el projecte comenci a implementar-se el mes de setembre als equips del Servei d’Atenció Primària Bages-Berguedà.

L’empresa impulsora, l’americana Adhera Health

L’empresa impulsora és l’americana Adhera Health, ubicada a Palo Alto, Califòrnia. Es tracta d’una empresa de salut digital pionera en l’aplicació Precision Digital Therapeutics i en una solució digital holística per donar suport a persones amb una malaltia crònica o més d’una.

El projecte, cofinançat pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI) i la Corporació Tecnològica d’Andalusia (CTA), està liderat per Adhera Health i compta amb la col·laboració de l’Hospital Universitari Virgen de Macarena, la Universitat de Sevilla i l’Institut Català de la Salut a la Catalunya Central.

Avatar photo

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada ha esta publicada en coronavirus, Notícies, Notícies de recerca i innovació, Notícies recerca, Recerca. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.