Degut a l’emergència sanitària provocada pel coronavirus SARS-CoV-2, amb l’objectiu de facilitar a la ciutadania l’accés a La Meva Salut (LMS) i en especial a l’eConsulta, es posa en marxa de manera urgent i excepcional un sistema d’acreditació extraordinària no presencial i via telefònica: l’Acreditació LMS-Coronavirus. També permetrà demanar l’accés a La Meva Salut dels fills menors que es tinguin com a beneficiaris i que estiguin empadronats al domicili de l’adult.
El servei es porta a terme des del Servei d’Atenció a l’Usuari de La Meva Salut (SAU LMS), a partir de dilluns 16 de març de 2020. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 8h a 20h.
Les persones que vulguin demanar accés al seu espai en LMS, podran fer-ho a través d’un nou telèfon gratuït 900053723, exclusiu per a aquest servei. Com que aquesta acreditació és extraordinària, s’informarà els usuaris d’aquesta naturalesa i de la seva temporalitat.
Un cop hagi passat el període d’emergència sanitària, els usuaris de LMS que s’hagin acreditat per aquesta via disposaran d’un temps límit per autenticar presencialment la seva identitat i signar el consentiment necessari per tal de transformar la seva acreditació extraordinària en acreditació ordinària d’accés a LMS (aquest procediment i la seva comunicació es definirà més endavant).
Aquesta acreditació extraordinària LMS, només la podran realitzar els usuaris del SAU LMS que hauran estat formats, identificats i autoritzats per a realitzar el procediment tècnic d’aquesta nova acreditació en el Mòdul d’Assignació de Credencials (MAC). Es disposarà d’un registre d’usuaris acreditadors i es portarà a terme posteriorment una auditoria aletòria de les acreditacions realitzades.