L’Equip d’Atenció Primària Navàs-Balsareny rep un reconeixement de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària

Imatges del conjunt de professionals de l'EAP Navàs-BalsarenyLa CAMFIC reconeix la tasca realitzada per l’EAP Navàs-Balsareny de l’ICS a la Catalunya Central arran de la pandèmia de la COVID-19. L’EAP bat rècords d’altes a LaMevaSalut i l’eConsulta. L’Equip d’Atenció Primària Navàs-Balsareny va haver de reinventar-se quan el virus de la COVID-19 el va obligar a haver de treballar amb el 50% de la plantilla habitual, degut a les baixes causades per la crisi sanitària. Davant d’aquesta situació, l’EAP va atendre els usuaris de forma no presencial en un 90% dels casos i, per això, els professionals van impulsar de forma intensiva l’accés a LaMevaSalut i l’eConsulta. Aquest fet va convertir-lo en un dels equips que més altes va fer als portals de Salut durant tres mesos (març – juny).

Un increment d’altes a LaMevaSalut i l’eConsulta

En concret, a LaMevaSalut s’hi van comptabilitzar gairebé 700 usuaris nous, xifra que representa un augment del 130%, i els pacients que van utilitzar l’eConsulta van incrementar-se en un 350% (de l’1,5% d’usuaris al març de 2020, al 7,12% al juny del mateix any). Pel que fa als professionals de la salut, l’eConsulta també va experimentar una gran implementació: al març la utilitzaven el 50% de professionals i al juny, el 93’7%.

D’aquesta manera, l’EAP va aconseguir que les visites que podien resoldre’s en línia no col·lapsessin el servei i aquest canvi en la manera de treballar és el que ha premiat la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFIC).

L’adjunta a la direcció de l’EAP Navàs-Balsareny, Anna Sabata, explica que “l’objectiu és continuar promocionant l’ús de les eines telemàtiques i disposar de documentació per facilitar l’accés als usuaris però, sobretot, considerem que els professionals són qui han de confiar en l’eina, perquè és l’única manera de seguir augmentant-ne l’ús”.

A banda de millorar el servei d’atenció primària, el fet que els usuaris tinguin el portal de Salut activat contribueix a reduir a zero la despesa en paper i a millorar així el medi ambient.

El reconeixement de la CAMFIC

 “Gestió administrativa d’un equip d’atenció primària de la Catalunya Central durant la pandèmia de la COVID-19” és el treball que va presentar l’Equip d’Atenció Primària Navàs-Balsareny després de la tasca realitzada durant la pandèmia, que ha suposat un augment del 130% d’altes a LaMevaSalut i del 350% a l’eConsulta.

La CAMFIC va publicar el treball al volum 38 núm. 4 del Butlletí d’Atenció Primària de Catalunya amb ISSN 2013-0422 (publicat el novembre de 2020) juntament amb altres 55 treballs. Aquest treball i 14 més van ser premiats i se’n va fer la presentació oral els dies 17 i 18 de novembre de 2020. Tal com afirma l’adjunta a la direcció de l’EAP, Anna Sabata, “va ser i és un privilegi haver estat seleccionats i premiats per la CAMFIC i poder exposar la nostra tasca al costat d’altres professionals de tot Catalunya”.

Avatar photo

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada s'ha publicat dins de Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.