Nou servei de crida digital als centres d’atenció primària de l’ICS a la Catalunya Central

El projecte La Crida s’implementarà de forma progressiva a tots els centres d’atenció primària que disposin de caixer/aparell digital per fer tràmits.

Des d’aquest dilluns, 19 de juliol, tres centres d’atenció primària (CAP) de l’Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central ofereixen un nou servei que millora l’atenció per a usuaris i  professionals de la salut. Es tracta d’un aparell digital, ubicat a l’entrada dels CAP, que serveix per gestionar tràmits administratius a través d’una pantalla tàctil.

El projecte La Crida consisteix en la utilització d’aquest aparell digital que té una pantalla des d’on la persona usuària escaneja la seva targeta sanitària, escull l’opció “He arribat al centre” i automàticament s’imprimeix un tiquet amb un codi alfanumèric aleatori. Simultàniament, el  personal sanitari rep una notificació que l’avisa que el pacient ja es troba a la sala d’espera. Amb el tiquet, el pacient es dirigeix a la sala d’espera del CAP fins que rep la indicació que ja pot passar a la consulta, quan el seu codi apareix a la pantalla.

La Crida ha de servir perquè des de la consulta es pugui avisar la persona usuària que ja pot entrar, preservant la seva confidencialitat (ja que no caldrà cridar-la pel nom i el cognom). Alhora, ajudarà a millorar l’atenció que li ofereixen els i les professionals, tant de la Unitat  d’Atenció a la Ciutadania com també el personal assistencial.

La prova pilot es va dur a terme al servei de Diagnòstic per la Imatge del CAP Bages de Manresa, durant els mesos previs a l’inici de la pandèmia, amb resultats molt satisfactoris per a la ciutadania i el personal del centre de salut.

Avatar photo

Quant a ICS Catalunya Central

Gerència Territorial de la Catalunya Central. Institut Català de la Salut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.